دستگاه چاپ پارچه_سیلندری1تا6رنگ

در طول سالیان طولانی انسانها برای زیبا کردن لباس های خود از روشهای مختلف نظیر سوزن دوزی گلدوزی خامه دوزی و غیره استفاده می‌کردند اما به مرور زمان و تولید پوشاک  به روش صنعتی کم کم روشهای جدیدی برای تزیین لباس ها به وجود آمد

 که از مهمترین آنها می توان به صنعت چاپ پارچه اشاره کرد با پیدایش این صنعت و چاپ طرح های مختلف بر روی پارچه ها به مرور زمان روش های قدیمی به دلیل سختی و زمان بر بودن کنار گذاشته شدند و افراد به سمت لباسها با پارچه های چاپ شده جذب شدن زیرا این پارچه ها در عین داشتن طرح های متنوع و جدید از قیمت کمتری نیز برخوردار بودند.

با استفاده از تکنولوژی چاپ ،چاپ پارچه انواع مختلفی از تصاویر و طرح ها بر روی پارچه ها با جنس های مختلف مانند :پنبه ای، ابریشمی، ساتن ،پلی استر ،نایلون و غیره امکان پذیر شد ،به طوری که امروزه می توان انواع مختلفی از لباس ها برای هر گروه سنی و جنسیتی با تصاویر چاپی دلخواه را در بازار مصرف پیدا کرد. اما یکی از چالش هایی که در راستای تولید پارچه های چاپ پارچه شده وجود دارد انتخاب تکنیک و روش چاپ پارچه ها می باشد با توجه به اینکه ظاهر بهتر و ماندگاری بیشتر و هزینه تولید کمتری داشته باشد.

حال می خواهیم مهمترین روش هایی که در چاپ پارچه استفاده می شوند را عنوان کنیم :

  1. Direct printing(چاپ مستقیم) در این روش همانطور که از نامش پیداست طرح به طور مستقیم روی سطح پارچه با استفاده از رنگ یا رنگدانه چاپ می شود.

2.Discharge printing(چاپ تخلیه ) در این روش ابتدا کل پارچه به طور کامل رنگ آمیزی میشود سپس با استفاده از مواد شیمیایی در قسمتهای خاصی از پارچه (بسته به نوع طرح )رنگ ها را حذف می کنند و شکل خاصی را ایجاد می کنند.

3.Resist printing(چاپ مقاوم) در این روش قسمت های خاصی از پارچه با استفاده از نوعی ماده خمیری پوشانده می شوند سپس پارچه رنگ آمیزی می شود اما قسمت های خمیر گذاری شده و خود خمیر رنگ نمی گیرد که این روش دو نوع دارد ۱_چاپ مقاوم باتیک( مومی) ۲_چاپ به روش رنگرزی کره ای

لازم به ذکر است که فرایند چاپ بر روی پارچه نیازمند دستگاه ها و تکنولوژی های متفاوتی می باشد و انتخاب نوع دستگاه بستگی به روش و تکنیک مورد نظر ما برای انجام این کار ندارد ۱۰ موردی که در ادامه برای شما عنوان شده‌اند بهترین تکنیک های چاپ پارچه می باشند:

1.چاپ غلتکی پارچه

2.چاپ اسکرین

3.چاپ سابلیمیشن

4.چاپ مستقیم پیگمنت

5.چاپ مستقیم راکتیو

6.چاپ حرارتی

7.چاپ شابلون استنسیل

8.چاپ بسته

9.چاپ اسپری

چاپ دیجیتالی مستقیم بر روی پوشاکDTG

در ادامه قصد داریم تا دستگاه چاپ پارچه سیلندری را به شما معرفی کنیم بنابراین نیاز است تا کمی با روش چاپ غلطکی یا همان روتاری آشنا شویم نحوه عملکرد این دستگاه را بدانیم.

 چاپ غلطکی(Rotary)

در این روش از دستگاهی با تعدادی غلتک استفاده می کنیم با طرح خاصی حکاکی شده و رنگ مخصوص به خود را دارد زمانیکه رول پارچه از میان غلطک ها عبور می کند هر غلطک طراحی خاص با رنگ مخصوص به خود را روی پارچه ایجاد می کند در نهایت پارچه‌ای با تهیه کامل و زیبا و متشکل از چند رنگ تولید می شود بیشتر پارچه هایی که به صورت طاقه ای و طرح دار در بازار موجود می باشند با این روش تولید شده اند البته باید گفت که این روش مزایا و معایبی را نیز دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد

از مزایای آن می توان به سرعت بالا ،کیفیت بالا ،نفوذ بسیار خوب رنگ در لایه‌های پارچه، ماندگاری بالای طرح و رنگ بر پارچه ،قیمت مناسب تولید پارچه اشاره کرد. همچنین از جمله معایب آن عبارتند از قیمت بالای دستگاه های تولید پارچه طرح دار با این روش تولید پارچه طرح دار با تیراژ پایین با این روش مقرون به صرفه نمی باشد

 ساخت سیلندر ها و غلطک ها بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد و همچنین تا زمانی که کار به پایان نرسد ما نمی توانیم نتیجه نهایی را مشاهده کنیم و آخرین مورد این که قابلیت تولید نمونه را دارا نمی باشد.

برشور چاپ سیلندری پارچه

جهت دانلود کلیک کنید

مشخصات دستگاه چاپ پارچه سیلندری پارچه 1تا6رنگ:

1.این دستگاه می تواند انواع پارچه اعم از بغل باز یا همان تخت و بغل بسته یا همان رینگر تا عرض 160 cm را چاپ کند.

2 .می توان پارچه ها را از 1تا6رنگ چاپ کرد

3.دستگاه مجهز به خشک کن گازی با قابلیت خود تنظیمی و دمای تحت کنترل می باشد که می توان بنا به خواست مشتری به صورت دو اتاقه یا سه اتاقه  سفارشی شود همچنین می تواند دما را تا 220 درجه سانتی گراد بالا برده و تنظیم راپورت اتوماتیک نیز دارد

4.مجهز به لبه باز کن وچروک گیر پارچه می باشد.

5.مجهز به اینورتر با قابلیت تنظیم سرعت موتورهای کشنده ی پارچه 

6.دارای سیستم سرو موتور(هر غلتک یک سرو موتور)

7.مجهز به سیستم‌ تنظیم موقعیت عرضی و زاویه ی هر سیلندر به صورت مجزا

8.قابلیت حذف هر یک از سیلندر ها و فعال سازی تعداد دلخواهی از سیلندرها

9.دارای سیستم‌نوسان تیغ دکتر بلید برای بالا بردن کیفیت چاپ

10.مخزن رنگ با قابلیت شستشوی آسان (از جنس استیل ضد زنگ)

11.تجهیزات برقی موتور عبارتند از:HMI و PLC

 

کلام آخر

تکس ماشین سازنده انواع ماشین آلات صنعتی است. ماشین سازی تکس با سالها سابقه و تجربه فعال در زمینه ساخت انواع ماشین آلات نساجی هستیم. ما با ساخت انواع ماشین آلات نساجی ، توانسته به بسیاری از نیازهای بازار کشور پاسخ دهیم و در این راه گام های بسیار موثری برداشتیم.

 

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
تکس ماشین

3 Comments

  1. پینگ بک دستگاه کوتینگ پارچه | تکس ماشین

  2. پینگ بک ماشین خشک کن چاپ پارچه | تکس ماشین

  3. پینگ بک دستگاه کلندر | تکس ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *