دستگاه امباس پارچه

امباس کردن (Emboss)به معنای برش دادن و یا ایجاد یک طرح یا الگو بر روی یک سطح که جنس آن ممکن است چوب ،پلاستیک، پارچه ،چرم ،انواع نایلون ،کاغذ و غیره باشد .به عبارت دیگر امباس کردن به معنای ایجاد تغییر در سطحی صاف و تبدیل کردن آن به سطح طرح دار می باشد. بنابراین متوجه می‌شویم که دستگاه امباس پارچه فرآیند ضخامت بخش های مختلف سطحی که امباس می‌شود تغییر می دهد نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است این است که مواد و سطوحی قابلیت ان باز شدن را دارا می باشند که سه ویژگی زیر را داشته باشند :

  1. صاف باشند 
  2. نازک باشند 
  3. قابل انعطاف باشند

این خصوصیات می تواند در انواع پارچه ها ،کاغذها، فیلم های پلاستیکی، ورق های آلومینیومی، شیشه ،چرم، پلاستیک ‏pvc و غیره مشاهده شود.

 

سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر خود کند این است که امباس کردن با چه هدفی انجام می‌شود و چه قابلیت‌هایی را به مواد می افزاید؟

در پاسخ باید گفت که این فرایند به دلایل مختلفی انجام می شود ممکن است فقط به علت تزیین و زیبا سازی انجام شود یا اینکه خصوصیتی را به ماده بیفزاید به طور مثال زمانی که دستمال های کاغذی امباس می شوند این فرآیند باعث برجسته شدن آنها می شود بنابراین امباس کردن برای برجسته سازی و پیوند چند لایه به یکدیگر استفاده شده است از از سوی دیگر برجسته شدن باعث افزایش قدرت جذب و انعطاف پذیری آن نیز می شود.

دستگاه امباس پارچه دستگاه امباس امباس پارچه امباس کردن

عملیات امباس کردن می تواند با ۳ روش انجام شود :

 

  1. استفاده از گرما 
  2. استفاده از فشار 
  3. استفاده همزمان از فشار و گرما

به عنوان مثال در امباس کردن فیلم های پلاستیکی از روش سوم استفاده می شود ابتدا فیلم های پلاستیکی با فرآیند گرم و سرد کردن نرم می شوند زمانی که به دمای مناسب و میزان انعطاف پذیری مناسب رسید وارد غلطک طرح دار می شود در این مرحله طرح هایی که بر روی رول های غلطک وجود دارد بر سطح این فیلم های نرم شده حک می شود

 لازم به ذکر است که فرایند گرم کردن توسط هیتر مجهز به مادون قرمز انجام می شود و فقط تا زمانی که فیلم نرم شود ادامه پیدا می کند بنابراین به مرحله ذوب شدن نمی رسد در نتیجه ی توضیحات فوق متوجه می شویم که در طی فرآیند امباس کردن با گرم کردن و ایجاد فشار سبب تغییر در ابعاد ساختاری و ویژگی های فیزیکی مواد می‌شویم.

غلطک هایی که در فرایند امباس کردن استفاده می‌شوند وظیفه دارند که طرح مورد نظر را روی ماده و سطح مناسب که می‌تواند پارچه یا چیز دیگر باشد ایجاد کنند بنابراین برای هر طرحی که میخواهیم ایجاد کنیم باید غلطکی مناسب با متریال مورد نظر و همچنین طرح مورد نظرمان طراحی و تولید کنیم غلطک هایی که بر روی دستگاه امباس پارچه طراحی و نصب می شوند دو نوع می باشند:

دستگاه امباس پارچه دستگاه امباس امباس پارچه امباس کردن
  1. غلطک حرارت مستقیم که روش قدیمی ام بازکردن می باشد
  2.  غلطک روغن داغ که از چند المنت در وسط و دو سره غلطک برای داغ کردن روغن ساخته شده است که داغ شدن المنت ها باعث داغ شدن روغن و در نهایت داغ شدن غلطک می شود.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم عملیات  امباس کردن قابل اجرا بر مواد مختلفی می باشد بنابراین هر کدام از این مواد دستگاه مخصوص به خود را دارند مانند :دستگاه امباس پارچه ،دستگاه امباس کاغذ، دستگاه منسوجات و چرم و غیره.

مشخصات دستگاه امباس پارچه

برق دستگاه3 فاز 32 امپرتک فاز 32 امپر
غلتک دستگاه3 عدد اصلیقابلیت نصب تا 5 عدد غلتک
قطر غلتک ها9 اینچ الی 12 اینچبا توجه به در خواست مشتری
نوع غلتکغلتک اصلی طرح دارغلتک روکش کاغذی ، غلتک لاستیکی نسوز
عرض غلتک120،140،160،220،320با توجه به در خواست مشتری
حداکثر دما250درجه سانتیگراد
روش گرماروغنی المنتیاز طریق برق
سرعت تولید5 الی 15متر بر دقیقه
ابعاد دستگاهطول 400cm عرض متغیر، ارتفاع 230cm
وزن دستگاه1700 کیلو گرم2000کیلوگرم
نیازمندی هابادفشرده:6 الی 8بار
دانلود برشور دستگاه امباس پارچه

تکس ماشین سازنده انواع ماشین آلات صنعتی است. ما با دارا بودن بیش از سالها سابقه و تجربه فعال در زمینه ساخت انواع ماشین آلات نساجی هستیم.

دستگاه نساجی دستگاه تکمیل پارچه ماشین آلات نساجی دستگاه امباس پارچه دستگاه امباس امباس پارچه امباس کردن
 در این قسمت قصد داریم که به بررسی دستگاه امباس پارچه و موکت بپردازیم.

اگر با دقت اطراف خودمان را نگاه کنیم متوجه می شویم که انواع مختلفی از پارچه ها چرم ها موکت زیر انداز ها را استفاده می‌کنیم بی آنکه بدانیم برای ساخته شدن چه فرآیندی را پشت سر گذاشته اند به طور مثال امروزه به سختی میتوان موکت هایی را پیدا کرد که فاقد طرح و حکاکی باشند این طرح ها توسط امباس کردن به وجود آمده‌اند همچنین انواع مختلفی از پارچه ها که در طرح های مختلف برای دوخت لباس، پرده ،مبل و غیره استفاده می‌شوند نیز امباس شده‌اند.

مشخصات دستگاه امباس پارچه

 گروه تولیدی ما دستگاه امباس پارچه با ویژگی های منحصر به فرد تولید می کند باهم با برخی از ویژگی دستگاه اشنا بشیم

این دستگاه  امباس پارچه مجهز به رول جمع کن می باشد همچنین می تواند متراژ کار انجام شده را مورد سنجش قرار دهد دستگاه دارای بغل بر یا تیریم می باشد سیستم حرارتی دستگاه از نوع غلطک روغن داغ با المنت تابشی می باشد که می‌توان آن را به صورت سفارشی طراحی کرد سیستم برق دستگاه می تواند به صورت سه فاز یا تک فاز بسته به سفارش مشتری طراحی و نصب شود دستگاه دارای فشار باد حداقل سه بارومتر می باشد هیچ گونه محدودیتی در ساخت عرض دستگاه وجود ندارد و عرض دستگاه با ابعاد استاندارد ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰، ۱۸۰، ۲۰۰ بسته به سفارش مشتری قابل ساخت و اجرا می باشد.

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

دستگاه برش ابر و اسفنج

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

کلیک کنید

کلام آخر 

گروه صنعتی ما همواره تلاش می کند که محصولاتی با کیفیت و مطابق خواست شما طراحی و تولید کند 

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
تکس ماشین

6 Comments

  1. پینگ بک دستگاه چاپ سیلندری پارچه 1 تا 6 رنگ | تکس ماشین

  2. پینگ بک دستگاه امباس پارچه | tex machine | تکس ماشین

  3. پینگ بک دستگاه لمینت پارچه _2 | تکس ماشین

  4. پینگ بک دستگاه لمینت ابر و پارچه | تکس ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *