لمینت ملت اسپری (لمینت پارچه پاششی)

تکس ماشین

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای کار خود نیازمند دستگاه لمینت ملت اسپری یا لمینت پارچه پاششی دارید.این مقاله به شما کمک می کند بهترین روش برای چسباندن محصولات خود انتخاب کنید
قبل از همه باید بگم که این دستگاه در بازار اسامی مختلفی داره چندتا از اسم ها رو براتون نام میبرم

  1. لمینت ملت اسپری
  2. دستگاه لمینت اسپری پارچه
  3. لمینت کوتینگ پاششی
  4. لمینت پاششی
  5. لمینت پارچه پاششی
  6. دستگاه لمینت چسبی پاششی
  7. لمینت پارچه ملت اسپری
  8. لمینت پاشش کوتینگ

همه این اسامی یک نوع دستگاه هست که خیلی ها حتی به اسم های دیگه میشناسن که من عامیانه ترین ها رو بهتون گفتم

مهمترین نکته برای این کار این است که با اساس کار لمینت ملت اسپری (لمینت پارچه پاششی) و همچنین مواد لمینت با اسپری آشنا باشیم

ملت(melt) به معنای چسب می باشد بنابراین لمینت ملت اسپری (لمینت پارچه پاششی)دستگاهی است که چسب حرارتی مایع را بر روی سطوح مورد نظر اسپری کرده و موجب لمینت و چسباندن محصولات میشود
از چسب حرارتی یا همان Hot melt در بسیاری از صنایع از جمله صنایع خودروسازی مخابرات و صنایع الکترونیکی صنایع کیف و کفش صنایع چاپ و صحافی و همچنین فعالیت های مراکز صنایع غذایی صنایع دارویی صنعت پوشاک و غیره استفاده می شود
در این مقاله قصد داریم دستگاه لمینت کوتینگ پاششی(لمینت پارچه پاششی) را به شما معرفی کنیم

لمینت ملت اسپری لمینت پارچه پاششی
لمینت کوتینگ پاششی (لمینت پارچه پاششی)

دستگاه لمینت کوتینگ پاششی (لمینت پارچه پاششی) برای تولید لمینت های فوم پارچه ای استفاده می شود.در این دستگاه چسب بر پایه حلال است.
لمینت ملت اسپری، یک لایه چسب حلال داغ را روی لایه فوم اسپری می کند که از طریق محفظه تعبیه شده عبور می کند. در این محفظه اسپری حلال تبخیر شده و از طریق هواکش خارج می شود. و با استفاده از یک تسمه، فوم پوشش داده شده به یک مجموعه غلطکی منتقل می شود.
در این غلطک، فوم به پارچه متصل شده و پس از عبور از نوار ضد الکتریسیته ساکن، مواد روی هسته مقوایی پیچیده می شود و در نهایت یک رول از فوم و پارچه لمینت شده تهیه میشود

چرا از دستگاه لمینت ملت اسپری استفاده می شود؟

لمینت ملت اسپری( لمینت کوتینگ پاششی) حلال، یک تکنیک اثبات شده است که به طور گسترده برای دوره های تولید نسبتا کوتاه استفاده می شود
این دستگاه بدون دستگاه خشک کن است و برای پوشش چسب پلی اورتان با پایه حلال یک جزئی مناسب است. به طور گسترده ای برای صنایع لباس زیر زنانه استفاده می شود که نیاز به چسب پوشش کمتری دارند و لمینت محکم و آثار احساس نرم دستی دارند.

به طور کلی موادی که در این نوع لمینت مورد استفاده قرار میگیرد به شرح زیر است:
فوم پلی یورتان:

فوم پلی یورتان سخت ،علاوه بر استفاده به شکل ساندویچ پانل در دیوار، سقف و کف سازه‌های مختلف، می‌تواند به صورت پاششی و تزریقی جهت عایق بندی بخش‌های مختلف ساختمان نیز به کار رود.
فوم پلی یورتان سخت طی واکنش پلیمر و ایزوسیانات تشکیل می‌شود که این فوم قابلیت اسپری شدن بر روی سطوح و یا منافذ مورد نظر را دارد.

پس از اسپری کردن مواد فوم در عرض چند دقیقه فوم پلی یورتان سخت تشکیل می‌‌گردد و عایق بندی سازه تکمیل می‌شود

لایکر ای نرم:

لاکرا یا اسپندکس پارچه ای میباشد که خاصیت کشسانی بالایی دارد و الیاف آن مصنوعی است و معمولا در تولید لباس های زنانه کاربرد دارد

این پارچه بسیار بادوام تر از لاستیک طبیعی می باشد و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارد و تا پنج برابر اندازه واقعی خود کش می آید در حالی که هیچ آسیبی به بافت آن وارد نمی شود. 

حتی در صورت شستشوی این پارچه با آب بسیار گرم و آویزان کردن آن، خواهید دید که هیچگونه تغییری در بافت، سایز و اندازه آن ایجاد نمی شود.،

میکروفایبر:

میکروفایبر یک نوع پارچه مصنوعی متشکل از الیاف فوق العاده ریز است.این الیاف معمولا قطر کمتر از 10 میکرومتر دارند و وزن دنیر آنها نیز زیر 0.7 است.

میکروفایبر در مقایسه با تک رشته های ابریشم که در حدود 1 وزن دارند، به یکی از نازک ترین شکل های الیاف نساجی جهان تبدیل گردیده اند.
محبوبیت میکروفایبر به استفاده از آن در محصولات تمیز کنندگی مربوط می شود. نرمی بی نظیر آن موجب افزایش لباس ها و اکسسوری های میکروفایبری شده است. میکروفایبر از مقاومت بالایی برخوردار است، و دارای قدرت جذب و دفع آب نسبتا خوبی است.

میکروفایبر به دلیل ویژگی های الکترو استاتیکی فوق العاده، به عنوان یک مکانیسم فیلتراسیون خوب عمل می کند؛ این عامل موجب شده تا میزان علاقه برای استفاده از این پارچه به عنوان ماده ماسک صورت محافظ افزایش یابد.
فیلم غیر بافته شده:
گونه‌ای از پارچه است که بدون بافت تولید می‌شود بدین شکل که الیاف در هم آمیخته شده و بر روی آن‌ها عملیات اتصال انجام می‌شود. در حال حاضر ۳۰٪ از منسوجات جهان بدون بافت می‌باشد و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

 رایج‌ترین گونه این منسوجات نمد است. ماسک‌ها، پادری‌ها، ایزوگام، انواع عایق‌ها، کاغذهای دیواری و … انواعی از منسوجات بی بافت هستند.

چسب هاتملت یا گرماذوب Hot Melt glue :

فراورده ای است که برای چسباندن و متصل نمودن انواع پلاستیک ها، چوب، سرامیک، کاغذ و فلزات به کار می رود. بسیاری از پلیمرها به دلیل دارا بودن مجموعه هایی با جاذبه های واندروالسی بالاتر توان چسبندگی بیشتری دارند.

 بسپار هایی که توان اتصالی بالایی نداشته باشند با اضافه نمودن یک نوع اسید آلی و نیروهای بین مولکولی به فراورده ای با توان چسبندگی بالا تبدیل می شوند.

قبل
بعدی

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات تکمیل پارچه

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

کلیک کنید

کلام آخر

برای راه اندازی خط تولید لمینت پارچه با توجه به گستردگی دستگاه های لمینت برای خریداری دستگاه مورد نیاز کارتان برای اینکه پول خود را در راه درست سرمایه گذاری کنید با مهندس سلحشوری در تماس باشید

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
تکس ماشین

2 Comments

  1. پینگ بک دستگاه لمینت پارچه _2 | تکس ماشین

  2. پینگ بک دستگاه کوتینگ پارچه | تکس ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *